قیمت خودرو افزایش یافت. قیمت خودرو نوسان دارد. قیمت خودرو مستقیما به قیمت دلار وابسته است. واردات خودرو می تواند در کاهش قیمت خودرو موثر باشد. جدیدترین قیمت خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید.
به گزارش جام جم آنلاین، قیمت انواع خودروهای تولید داخل امروز جمعه چهارم شهریورماه ۱۴۰۱ در بازار آزاد را در جدول زیر مشاهده میکنید که با توجه به آمار و قیمت نسبت به روز گذشته افزایش قیمت پیدا کرد.
نوع خودرو | قیمت بازار (تومان) |
وانت آریسان | ۲۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند LX | ۳۱۳,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند EF۷ | ۳۴۹,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند EF۷ دوگانه سوز | ۴۱۴,۰۰۰,۰۰۰ |
سمند سورن ELX | ۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا (تیپ ۱) | ۴۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس ساده | ۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس دندهای توربو - ۶ دنده | ۴۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
دنا پلاس اتوماتیک توربو | ۵۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو GLX ۴۰۵ | ۲۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو GLX ۴۰۵ دوگانه سوز | ۳۱۱,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو SLX ۴۰۵ | ۳۳۹,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس | ۳۰۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو پارس دوگانه سوز | ۴۰۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ دندهای | ۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پاناروما | ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک | ۵۸۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ پانوراما | ۳۹۹,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ | ۲۹۷,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۰۸ | ۱,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۵۰۸ | ۲,۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
رانا LX | ۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
دانگ فنگ H۳۰ | ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر E۲ | ۴۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر پلاس دندهای | ۵۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو تندر پلاس اتوماتیک | ۶۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۵ توربو (S۵) | ۷۷۵,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۷ توربو (S۷) | ۹۱۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی | ۹۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل | ۱,۱۴۸,۰۰۰,۰۰۰ |
رنو کپچر | ۱,۱۸۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سوزوکی ویتارا اتومات | ۱,۶۵۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سورن پلاس | ۳۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
رانا پلاس | ۳۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۷ توربو پلاس (S۷) | ۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا دندهای | ۴۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تارا اتوماتیک | ۵۷۵,۰۰۰,۰۰۰ |
رانا پلاس پانوراما | ۳۳۱,۰۰۰,۰۰۰ |
هایما اس ۵ توربو (S۵) ۶ سرعته اتوماتیک | ۸۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پژو ۲۰۷ اتوماتیک MC | ۴۵۵,۰۰۰,۰۰۰ |
پراید ۱۱۱ | ۲۰۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پراید ۱۳۱ | ۱۸۴,۰۰۰,۰۰۰ |
پراید ۱۵۱ | ۱۷۵,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا | ۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ | ۲۰۸,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا ۲ پلاس | ۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا دندهای EX | ۲۰۲,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک دندهای | ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک دندهای R | ۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد | ۳۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد گازسوز | ۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت زامیاد دیزل | ۴۴۰,۰۰۰,۰۰۰ |
آریو | ۵۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
چانگان CS۳۵ | ۶۳۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کیا سراتو ۲۰۰۰ | ۱,۲۳۵,۰۰۰,۰۰۰ |
سیتروئن C۳ | ۱,۳۲۰,۰۰۰,۰۰۰ |
سایپا ۱۵۱ پلاس | ۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰ |
تیبا صندوق دار پلاس | ۱۹۳,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا پلاس دندهای | ۲۱۷,۰۰۰,۰۰۰ |
ساینا s دندهای | ۲۰۷,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک اتوماتیک پلاس | ۳۰۶,۰۰۰,۰۰۰ |
شاهین G | ۳۵۸,۰۰۰,۰۰۰ |
وانت پادرا پلاس | ۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک دندهای S | ۲۱۸,۰۰۰,۰۰۰ |
در حال حاضر بازار خودروی کشور در وضعیت رکودی قرار دارد. اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد، بازار مجددا در رکود میرود و با اندکی کاهش قیمت مواجه خواهیم بود. اما این روند کوتاه مدت است و سپس روند تورمی بسیار کندی را پیش میگیرد.
به گزارش تجارتنیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز پنجشنبه سوم شهریور ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.
قیمت خودرو صفر داخلی امروز پنجشنبه سوم شهریور ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:
پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۴ میلیون تومان به فروش میرسد.
پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۹ میلیون تومان عرضه میشود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز امروز شه میلیون تومان افزایش داشت و به ۴۰۳ میلیون تومان رسید.
پژو ۲۰۷ اتومات هم در قیمت ۶۰۰ میلیون تومان خرید و فروش میشود.
تیبا هاچبکپلاس هماکنون در محدوده ۲۱۰ میلیون تومان قیمت دارد.
پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به ۲۹۷ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۵۵ میلیون تومان پیش رفت.
تارا اتوماتیک نیز پنج میلیون تومان افزایش داشت و امروز در قیمت ۵۷۷ میلیون تومان خرید و فروش میشود.
اما در این میان خودروی پژو پارس اتوماتیک نسبت به روز گذشته ۱۳ میلیون تومان کاهش داشت و به ۴۵۳ میلیون تومان رسید.
فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارتنیوز گفت: در حال حاضر بازار خودروی کشور در وضعیت رکودی قرار دارد. اگر مذاکرات وین به نتیجه برسد، بازار مجددا در رکود میرود و با اندکی کاهش قیمت مواجه خواهیم بود. اما این روند کوتاه مدت است و سپس روند تورمی بسیار کندی را پیش میگیرد.
او افزود: اما اگر مذاکرات به نتیجهای نرسد، در فصل پاییز جهش قیمت در بازار دیده میشود. دولت نیز سعی در گفتار درمانی و کنترل قیمتها خواهد کرد.
چندی پیش نیز، کاظم محمدی نیکخواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارتنیوز میگوید: هیچ اتفاق تازهای در بازار رخ نداده که قیمت خودرو را ارزان کند. نه تیراژ تولید بالا رفته که تعادل به بازار برگردد و نه تکلیف واردات مشخص شده که سیگنال کاهش قیمت به خریداران بدهد.
این کارشناس خودرو میگوید تنها عاملی که بر کاهش قیمتها اثر گذاشته است، کاهش قیمت دلار است.
به گفته این کارشناس، خودرو در سالهای گذشته به یک کالای سرمایهای تبدیل و بازار آن تبدیل به یک بازار دلاری شده است. یعنی قیمت خودرو مستقیما به قیمت دلار وابسته است. دلار ارزان شود، خودرو هم کمی ارزان امیشود و افزایش نرخ دلار، باعث رشد قیمتها میشود.
فارس نوشت: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره راهکارهای کاستن از قیمت خودروی داخلی تا ۲۰ درصد، توضیحاتی ارائه داد.
سید مصطفی میرسلیم در پاسخ به این سوال که آیا نمیتوان با تخصیص فولاد ارزان برای خودروسازان داخلی قیمت نهایی این محصول را برای مردم کاهش داد، گفت: خودروسازان ایراد میگیرند که ما فولاد را با قیمت بالا خریداری میکنیم ولی شما از ما توقع دارید خودرو ارزان شود که این مساله ممکن نیست.
وی ادامه داد: برای حل این مشکل، بازار باید بتواند به طور آزاد کار خودش را انجام دهد. یعنی اگر خودروساز نمیتواند فولاد را با قیمت مناسب از تولیدکننده داخلی خریداری کند، میتواند آن را از تولیدکننده خارجی تهیه کند تا درنهایت خودروی خود را با قیمت مناسب به دست مردم برساند.
نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: اگر ما قبول کردیم که بازار خودرو باید رقابتی باشد، در مساله فولاد که ماده اولیه خودرو است نیز باید همینطور باشد، زیرا بخش مهمی از هزینههای تولید خودرو به همین مواد اولیه برمیگردد و هزینههای نیروی انسانی در مقایسه با آن خیلی کمتر است.
میرسلیم بیان کرد: قیمتی که هماکنون خودروسازان داخلی ارائه میدهند، با نمونههای خارجی قابل رقابت است ولی میتوان آن را تا ۲۰درصد نیز کاهش داد.
وی در مورد آخرین وضعیت تدوین آییننامه اجرایی واردات خودرو اظهار کرد: این آییننامه باید با مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام موافق باشد و پس از تدوین در دولت بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، به اطلاع رئیس مجلس شورای اسلامی برسد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: دولت باید در این آییننامه اجرایی بیاورد که واردات برای خودروهایی انجام بگیرد که موردنیاز عامه مردم است و نه خودروهای تشریفاتی.
میرسلیم افزود: همچنین واردات باید توسط کسانی صورت بگیرد که در کشور نمایندگی داشته باشند تا بتوانند خدمات پس از فروش را انجام دهند و مردم دچار مشکل نشوند.
وی با بیان اینکه واردات خودرو توسط خودروسازان داخلی نیز ایرادی ندارد، گفت: این کار به ذات فسادزا نیست ولی دولت باید مدیریت و نظارت کند تا در این امر فسادی رخ ندهد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد وضعیت خودروهای داخلی اظهار کرد: خودروی ملی میتواند رضایت جامعه را کسب کند ولی بحث بر سر کیفیت و قیمت آن است.
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
علی میرزابیگی، در گفت و گو با «روزنامه جامجم»:
«جامجم» روشهای مواجهه با کودکان در فضای مجازی و ضرورت سواد رسانهای بزرگترها را بررسی کرده است
درگفتوگو با دبیر مرکز مطالعات راهبردی جمعیت کشور بررسی شد